سازش دهمین پرونده قتل آذربایجان غربی در سردشت 
کد خبر: 4163819
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵

سازش دهمین پرونده قتل آذربایجان غربی در سردشت 

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از سازش دهمین پرونده قتل استان در سردشت و در راستای پویش به عشق امام حسین علیه السلام می بخشم خبر داد.

گذشت از قصاص نفس به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، ۲۹ مرداد در گفت‌وگو با خبرنگاران از سازش دهمین پرونده قتل استان در سردشت و در راستای پویش به عشق امام حسین علیه‌السلام می‌بخشم خبر داد.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ فردی با هویت م -ع مرتکب قتل فردی به هویت ر - ش شده بود که حکم قطعی قصاص محکوم علیه صادر و در آستانه اجرا بود.

عتباتی ادامه داد: به منظور اصلاح ذات‌البین و تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم، پرونده به هیأت‌های صلحی سردشت ارجاع و با تلاش این هیئت‌ها، شوراهای حل اختلاف، متنفذین و پشتیبانی‌های دادگستری سردشت موضوع منجر به نتیجه شده و اولیای دم از حق خود گذشتند و بدین طریق محکوم از قصاص رهایی یافت و فرصت دوباره زندگی پیدا کرد.

عتباتی با ابراز خرسندی از این سازش گفت: امسال این دهمین سازشی قصاص نفس استان است که این بار در سردشت رقم خورد که نشان از روح بزرگ و بخشنده اولیای دم دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: پویش به عشق امام حسین علیه‌السلام می‌بخشیم به مانند سال گذشته که برکات بسیاری داشت امسال هم در استان راه افتاده است و انتظار می‌رود مردم فهیم و باگذشت استان با پیوستن به این پویش فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنند.

انتهای پیام
captcha